Πρώιμη Παρέμβαση

proimi

H Πρώιμη Παρέμβαση απευθύνεται σε παιδιά με αναπτυξιακές αποκλίσεις, ψυχοκινητική καθυστέρηση ή/και νευροαναπτυξιακές διαταραχές από τη γέννηση έως την ηλικία των τριών ετών και πραγματοποιείται από θεραπευτικά προγράμματα όλων των ειδικοτήτων.

Μέσα από την πρώιμη παρέμβαση τα παιδιά καλύπτονται θεραπευτικά πολύ έγκαιρα, με στόχο την κατάκτηση των αναπτυξιακών οροσήμων, όπου παρατηρείται καθυστέρηση και απόκλιση ανάμεσα στην αναπτυξιακή και την χρονολογική ηλικία (συναισθηματικά, κινητικά, αισθητηριακά, αντιληπτικά και επικοινωνιακά). Οι συνεδρίες είναι εξατομικευμένες και οι γονείς καλούνται να είναι ενεργά μέλη για να καταφέρει το παιδί τα βέλτιστα.

  • Βελτίωση Αναπτυξιακών Εκβάσεων: Η πρώιμη παρέμβαση μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τομείς όπως η γλώσσα, η κινητικότητα, η κοινωνική αλληλεπίδραση και η γνωστική ανάπτυξη, βελτιώνοντας τις συνολικές αναπτυξιακές προοπτικές του παιδιού.
  • Πρόληψη ή Μείωση Αναπτυξιακών Καθυστερήσεων: Παρεμβαίνοντας νωρίς, μπορεί να προληφθούν ή να μετριαστούν οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη, δίνοντας στο παιδί καλύτερες πιθανότητες για ομαλή ένταξη στην προσχολική και σχολική εκπαίδευση.
  • Ενίσχυση της Αυτοεκτίμησης και της Αυτοπεποίθησης: Η πρώιμη υποστήριξη μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση του παιδιού, καθώς του δίνει τα εργαλεία για να πετυχαίνει στους τομείς που μπορεί να δυσκολεύεται.
  • Υποστήριξη της Οικογένειας: Οι γονείς και οι κηδεμόνες λαμβάνουν καθοδήγηση και στήριξη για το πώς να ενισχύσουν την ανάπτυξη του παιδιού τους, βελτιώνοντας την οικογενειακή δυναμική και μειώνοντας το άγχος και την αβεβαιότητα.
  • Ενίσχυση της Γλωσσικής και Επικοινωνιακής Ανάπτυξης: Μέσα από εξειδικευμένα προγράμματα, όπως η λογοθεραπεία, τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν καλύτερα, ενισχύοντας τις γλωσσικές τους δεξιότητες και διευκολύνοντας την κοινωνική τους ένταξη.
  • Προσαρμογή σε Σχολικά και Κοινωνικά Περιβάλλοντα: Η πρώιμη παρέμβαση βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για την επιτυχή ένταξή τους σε προσχολικά και σχολικά περιβάλλοντα, διευκολύνοντας τη μετάβασή τους στην εκπαίδευση.
  • Εξατομικευμένη Παρέμβαση: Τα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης είναι προσαρμοσμένα στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε παιδιού, παρέχοντας στοχευμένες θεραπείες που μπορεί να περιλαμβάνουν λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, φυσικοθεραπεία, και άλλες εξειδικευμένες υπηρεσίες.
    Ανίχνευση και
  • Αντιμετώπιση Αναπτυξιακών Προβλημάτων: Μέσα από την πρώιμη αξιολόγηση και παρέμβαση, εντοπίζονται έγκαιρα προβλήματα και καταστρώνεται ένα πλάνο για την αντιμετώπισή τους, μειώνοντας τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.
  • Ενίσχυση των Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Η πρώιμη παρέμβαση βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες, όπως η συνεργασία, η αλληλεπίδραση με συνομηλίκους και η κατανόηση κοινωνικών κανόνων.
  • Καλύτερη Ποιότητα Ζωής: Με τη στήριξη και τις δεξιότητες που αναπτύσσονται μέσω της πρώιμης παρέμβασης, τα παιδιά και οι οικογένειές τους μπορούν να απολαμβάνουν μια βελτιωμένη ποιότητα ζωής με λιγότερες προκλήσεις και περισσότερες ευκαιρίες για επιτυχία και ευημερία.

    Η πρώιμη παρέμβαση είναι κρίσιμη γιατί επωφελεί τα παιδιά στη διάρκεια των πιο σημαντικών ετών για την ανάπτυξή τους, προσφέροντας μια βάση για υγιή και θετική πορεία στη ζωή τους.
  • Το παιδί είναι μεγαλύτερο από 2,6 ετών και χρησιμοποιεί ελάχιστες λέξεις (περίπου 15)
  • Δεν προφέρει σωστά συγκεκριμένα φωνήματα ή/και τα μπερδεύει μεταξύ τους
  • Δεν παρατηρείται επιθυμητή συμπεριφορά όταν βρίσκεται σε ένα περιβάλλον άγνωστο
  • Δεν ανταποκρίνεται σε απλές εντολές-οδηγίες
  • Επαναλαμβάνει λέξεις ή τραυλίζει
  • Παρατηρείται περίεργη ποιότητα στην φωνή του
  • Δυσκολεύεται να εκφραστεί και συχνά δεν ολοκληρώνει αυτό που θέλει να πει
  • Παρατηρείται επιλεκτικότητα στο φαγητό
  • Δεν είναι κατανοητή η ομιλία του από τρίτους
  • Δεν γνωρίζει βασικές έννοιες από το καθημερινό περιβάλλον
  • Δεν έχει κίνητρο για συναναστροφή και συνήθως παίζει μόνο του στερεοτυπικά
  • Δεν έχει αναπτύξει καθόλου επικοινωνία (λεκτική και μη) κτλ
  • Παρατηρείται περίεργη ποιότητα στην φωνή του
  • Δυσκολεύεται να εκφραστεί και συχνά δεν ολοκληρώνει αυτό που θέλει να πει
  • Παρατηρείται επιλεκτικότητα στο φαγητό
  • Δεν είναι κατανοητή η ομιλία του από τρίτους
  • Δεν γνωρίζει βασικές έννοιες από το καθημερινό περιβάλλον
  • Δεν έχει κίνητρο για συναναστροφή και συνήθως παίζει μόνο του στερεοτυπικά
  • Δεν έχει αναπτύξει καθόλου επικοινωνία (λεκτική και μη) κτλ

These are upcoming party
events for all ages.

Γνωρίστε καλύτερα τη θεραπευτική μας ομάδα

Αρετή Βαλαχά
Ψυχολογος
Κωνσταντίνα Χατζή
Επιστημονικη υπευθυνη & Λογοθεραπευτρια
Βασιλική Μανίκα
Εργοθεραπεύτρια

Επικοινωνήστε μαζί μας

Επικοινωνήστε μαζί μας για τυχόν ερωτήσεις, πληροφορίες, ραντεβού ή ότι άλλο επιθυμείτε και θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε!